Základný postup reklamácie


Stala sa niekde chyba? Nesedí ti veľkosť? Prišiel ti iný tovar? Je zásielka poškodená? Alebo si si len nákup rozmyslel/a? Veľmi dobre vieme, že aj také veci sa dejú. Preto od nás máš až 30 dní na vrátenie tovaru a tím pripravený poctivo posúdiť tvoje reklamácie.

Vrátenie tovaru

  • Podľa zákona o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov (108/2024 Z. z.) máš právo vrátiť zakúpený tovar bez udania dôvodu do 14 kalendárnych dní od prevzatia tovaru. My ti ale túto lehotu predlžujeme na 30 dní.
  • Tovar pošli spolu s vyplneným formulárom starostlivo zabalený na adresu uvedenú nižšie.
  • Peniaze ti vrátime čo najskôr, najneskôr do 14 dní od okamihu odstúpenia od zmluvy. Avšak nie skôr, než vrátený tovar dostaneme alebo než preukážeš, že si tovar odoslal/a.
  • Náklady na poštovné pri vrátení tovaru a odstúpení od zmluvy bez udania dôvodu hradí kupujúci. V tomto prípade nevzniká právo na preplatenie nevyhnutných nákladov spojených s prepravou tovaru k predávajúcemu.


Postup pri reklamácii tovaru

  • V užívateľskej sekcii nájdeš oddiel Vrátenie a reklamácia tovaru, v ktorom máš prehľad o všetkých svojich aktuálnych aj historických reklamáciách. Prostredníctvom tlačidla „Chcem vrátiť tovar“ vytvoríš novú reklamáciu, ktorou ťa prevedie náš sprievodca.
  • Pokiaľ nemáš užívateľský účet, stiahni si reklamačný protokol tlačidlom nižšie a vyplň ho.
  • Na bezproblémové vybavenie reklamácie vyplň všetky položky v reklamačnom protokole a vadu popíš čo najpodrobnejšie. Nezabudni uviesť číslo bankového účtu. Pokiaľ nepôjde vadu odstrániť alebo tovar bude nedostupný, vrátime ti peniaze.
  • Vyplnený protokol vlož do zásielky s reklamovaným tovarom. Odporúčame priložiť aj kópiu daňového dokladu – faktúry.
  • Pokiaľ je potrebné doložiť poškodenie fotografiami, pošli ich na e-mail reklamacie@sportega.sk spolu s číslom reklamácie a číslom faktúry.

Adresy na odoslanie zásielky pri vrátení tovaru alebo reklamácii

Slovenský P. O. Box

Zásielku pošli doporučene Slovenskou poštou. Ide o P.O. Box Slovenskej pošty., z ktorého posielame vratky a reklamácie do Českej republiky.

FROGMAN s.r.o.
Sportobchod/ID12758
P.O. box 901
Detašované pracovisko – Sihoť
911 01 Trenčín

Česká centrála

Na urýchlenie procesu doručenia nám môžeš poslať zásielku priamo na českú centrálu.

Sportega s.r.o, reklamačné oddelenie
Švehlova 1719/80
664 51 Šlapanice
Česká republika

Niekoľko tipov na bezproblémové doručenie do našich rúk

  • Tovar, ktorý bude na našu adresu zaslaný bez vysvetlenia, môže byť odoslaný späť.
  • Zásielku posielaj dopravcom s osobným doručovaním.
  • Zásielkovňou, prosím, balíček neposielaj. Zásielku pošli vždy doporučene Slovenskou poštou.

Čo je ešte dobré vedieť pred reklamáciou

  • Na spracovanie a posúdenie reklamácie máme 30 dní od doručenia. O výsledku reklamácie ťa budeme informovať telefonicky, e-mailom alebo v užívateľskej sekcii.
  • Pri akejkoľvek customizácii produktu, ako sú rôzne polepy, potlače, brúsenie a podobne, nie je možné produkt vrátiť do 14 dní. Pri vrátení vypletenej rakety ti bude z ceny odpočítaná cena výpletu.
  • Odporúčame ti prezrieť si tovar bezprostredne pri jeho prevzatí. Pokiaľ je zistené poškodenie, vyhotoví sa s dopravcom záznam o poškodení a predávajúci je povinný poskytnúť primeranú zľavu z dodávky alebo dodať iný bezchybný výrobok. Neskoršie reklamácie mechanického poškodenia výrobku vzniknuté pri preprave už nie je možné uznať.
  • Priebeh reklamácie môžeš sledovať vo svojom užívateľskom rozhraní alebo napíš na reklamace@sportega.cz.

Na základe priložených podkladov reklamácie odborne posúdime a stanovíme ďalší postup pri vybavovaní reklamácie. Oprávnenosť, alebo neoprávnenosť reklamácie vždy posudzuje výrobca, dovozca tovaru alebo oprávnená osoba (napr. tovaroznalec), ktorý vydá svoje písomné stanovisko k reklamácii.

V prípade, že bude reklamácia uznaná ako oprávnená, zašleme kupujúcemu opravený výrobok, nový kus alebo vrátime kúpnu cenu. Urobíme tak bezprostredne po posúdení reklamácie. V prípade oprávnenej reklamácie má kupujúci nárok na úhradu vzniknutých nákladov spojených s reklamáciou (poštovného) v primeranej výške.

Reklamačný poriadok

Kompletné znenie reklamačného poriadku nájdeš tu.